Nak Susukan Anak? Wajib Ada 2 Kriteria Utama Ni!

Every mommy-to-be yang berazam nak menyusukan anak mesti ada ilmu yang betul dan tekad yang kuat.
Tanpa ilmu yang betul anda mungkin akan tewas dengan cakap2 orang sekeliling.
Orang kata..sian anak nangis2. lapar tu..tak cukup susu, bagilah susu botol ni baru cepat kenyang.
Anda stress
Orang kata..sian anak tak lena tidur, kejap2 bangun nak susu..kejap2 bangun nak susu. Bagilah susu campur nestum cair2..baru lena dia tidur.
Arggghhh..anda lagiiii bertambah stress.
Tambah pulak bila pam susu tak keluar..setitik dua je. Almaklumlah baru minggu pertama berpantang.
Konon try perah guna tangan..picit2 macam takde susu pon..anak aku hisap angin je ke??
Anda fikir..mungkin dah jenis aku ni takde susu kot.
Mengalah..terus suap susu botol je la senang. Baru diam lena anak tu tidur berjam2.
Orang sekeliling pun menambah..haa, kan dah kata..baby lapar tu.
Tanpa tekad yang kuat pula anda mungkin tewas dengan diri sendiri.
Ala..penatnya..nak tidurlah..nape baby ni asyik nak susu aje..sakit dah pinggang duk menyusu aje tak henti2.
Ala..lecehnya nak kena pam2 bagai pulak..suami pulak jauh tak dapat suruh dia tolong.
Ala..peti ais kat umah pulak kecik. Camane nak simpan stok frozen banyak2 ni. Wajib ada deep freezer jugak ke baru boleh berjaya..?
Alamak..banyaknya keje kat pejabat ni..tak sempatlah nak mengepam.
bla..bla..bla..banyak lagikan alasan.
Tak salah pun kalau memang nak bagi susu formula je..lebih2 lagi jika anda mampu.
Tapi bagi yang nak berjimat..susu ibu adalah pilihan terbaik. Macam saya, masa anak sulung dulu..belanja bulanan saya RM 300 (pengasuh), pampers 2 peket besar sebulan sahaja. Kos untuk susu anak?  Tiada 
Fahamkan situasi setiap masalah penyusuan yang anda alami dengan ilmu. Tangani dengan ilmu. InsyaAllah anda dapat bertahan lama.
Saya pilih breastfeeding sebab saya nak rasa bonding dengan anak .
Hidup anda..anda tentukan.
Inginkan tips dari saya?
Hubungi 0197000938
Perkongsian dari seorang ibu untuk ibu2 lain 
#tipsmenyusu #mybfjourney
#breastfeeding
NewerStories OlderStories Home

0 comments:

Post a Comment

Berminat dengan produk shaklee dari Nad? Atau anda perlukan konsultasi? Atau ingin menyatakan pendapat anda? Sila tinggalkan komen di bawah...