KENAPA SAYA PILIH SET MENYUSU SHAKLEE

Assalamualaikum.. entri kali ni saya nak cerita tentang Set Menyusu Shaklee pilihan saya.
Alhamdulillah, setakat hari ni saya masih berjaya meneruskan misi penyusuan susu ibu untuk Aisyah Madihah. 7 hari lagi (10/09/2014) Aisyah genap berusia 6 bulan. Dah boleh mula makan..  (ummi dah tak sabar, dah start buat apple puree utk Aisyah..hehe)
Saya cuma mengamalkan set asas menyusu secara konsisten...iaitu ESP, Alfalfa Complex, Ostematrix.. Selain itu, saya tambah nilai (baca: add on) dengan Omega Guard Shaklee dan Vitamin C (jenis chewable @ Sustained released).

ESP :
# membantu mengawal selera makan. Memang ketara perbezaan pada hari2 yang saya ambil ESP dan tidak mengambilnya.
# membantu memberi tenaga dan menyebabkan rasa kenyang yang lebih lama.. (sbb tu la boleh kawal selera)
# susu kelihatan lebih pekat..menjadikan bayi lebih cepat kenyang..
# membekalkan protein yang diperlukan badan saya.

Alfalfa Complex
# agen detoks - Membantu merangsang pembuangan sisa2 yang tak diperlukan badan..badan pun slim bila diamalkan..lawas tu sangat la..
# membantu merangsang penghasilan susu

Ostematrix
# membekalkan sumber kalsium yang diperlukan badan bagi menggantikan kalsium yang hilang menerusi proses penyusuan
# membantu mengatasi masalah kekejangan otot

Vitamin C
# saya makan jenis Chewable bila malas nak cari air utk telan..biasanya memang saya telan Vit C berasingan dengan yang lain2.
# sustained released bila rajin cari air..haha..
# vit C membantu menaikkan seri wajah..jadi glowing gitu..hehe
Ingin saya tekankan di sini..sebenarnya milk booster apa2 pun yang kita amalkan sebenarnya utk membantu badan kita menghasilkan susu sahaja. Ia mestilah disertai dengan usaha utk kerap menyusu dan mengepam..sebab konsepnya lagi kerap rangsangan (menyusu/mengepam) , maka lagi banyak susu yang bakal terhasil.
Buat masa sekarang saya try set yang boleh kata bajet jugak la..nanti kita tambah lagi..hehe


Ni la hasil yang saya dapat setiap kali sesi mengepam ~ 12 oz 

NewerStories OlderStories Home

0 comments:

Post a Comment

Berminat dengan produk shaklee dari Nad? Atau anda perlukan konsultasi? Atau ingin menyatakan pendapat anda? Sila tinggalkan komen di bawah...