6 Manfaat Alfalfa Complex Shaklee

Untuk entri yang lepas kita dah berkenalan dengan Alfalfa Complex Shaklee. Kali ni saya nak cerita dengan lebih lanjut tentang manfaat Alfalfa Complex Shaklee yang dah buat ramai ibu2 tak mahu berpisah dengannya...suami isteri mahu memilikinya..yang masih single pun turut ingin mengamalkannya..ishh..senang cerita orang ramai memang tergila-gilakannya!





Persekitaran yang kita diami hari ini memang terlalu banyak pencemaran kan? Tanpa kita sedari toksin2 dan toksid tadi turut terkumpul dalam badan kita melalui pengambilan makanan mahupun udara yang kita sedut. Masalah toksin dan toksid yang terkumpul dalam badan boleh menimbulkan masalah lain pula seperti:

Sebelum kita bercerita lanjut tentang alfalfa, cuba anda teliti dan buat sedikit analisa tentang masalah-masalah ni..pernah tak anda hadapi? Kalau jawapannya ya, apa kata anda cuba Alfalfa Complex Shaklee ni dan rasai perbezaannya.
  • kerap sakit kepala
  • PMS (pra menstrual syndrome)
  • sakit sendi
  • keletihan
  • masalah kulit
  • masalah pencernaan
  • halitosis (nafas berbau)
  • infeksi berulang (kurap air, kayap, athlete foot dll)
  • imuniti badan lemah

#1 : Sebagai Ejen Detoks Badan



Salah satu pilihan yang anda ada ialah Alfalfa Complex Shaklee. Ia bersifat alkali. Maka ia dapat membantu proses detoksifikasi badan anda seterusnya akan membersihkan hati, kolon (usus) dan juga darah. InsyaAllah dengan konsisten mengamalkan Alfalfa ni yang ada masalah badan berbau atau nafas berbau pun boleh beransur-ansur hilang hingga anda tak perlu lagi pakai deodorant.

Nak bermesra dengan pasangan pun dah takde masalah bau. Yang belum berpasangan tu lagi lah patut mencuba. Bila masalah bau hilang, ramailah yang selesa mendekati kita.


Pengalaman saya: 
Satu lagi yang saya perhatikan, sejak mengamalkan Alfalfa Complex bukan saya sahaja yang lawas membuang angin, Aisyah pun sama. Hasilnya Aisyah tiada lagi masalah kembung perut dan tentulah dia tidak lagi meragam. Perut selesa, si manja pun mestilah ceria kan? Si manja ceria, ibu bahagia :)




#2 : Melawan Alahan

Alfalfa berfungsi sebagai anti inflamasi dan detoksifikasi yang membantu memperbaiki keadaan kulit dan hidung yang sensitif. Jika anda diselubungi masalah resdung setelah sekian lama, anda patut mencuba Alfalfa Complex. Ia sangat disyorkan kepada pesakit resdung kerana Alfalfa kaya dengan klorofil yang bertindak sebagai anti keradangan akibat ekzema, resdung (sinus), alergi dan gegata.


#3 : Sebagai Diuretic Semulajadi a.k.a Pelawas Kencing

Tak lawas kencing? Risau nak minum air banyak2 sebab tak kencing2? Ishh bahaya, jangan ditahan kencing lama2 kerana ia boleh mengakibatkan masalah batu karang atau kencing kotor. Jom..anda patut cuba Alfalfa segera!

Alfalfa bertindak sebagai pelawas kencing kerana sifatnya sebagai diuretic semulajadi. Jangan risau jika anda terasa kerap membuang air kecil kerana itulah cara toksin disingkirkan melalui badan kita. Dengan cara ini 'water retention' atau bengkak air dapat dikurangkan. Jika anda jenis gemuk air, Alfalfa dapat membantu mengurangkan berat badan anda dengan faedah ini! Menarik bukan?

#4 : Menyingkirkan Lemak dan Kolestrol

Alfalfa juga mampu membantu menyingkirkan lemak dan kolestrol kerana ia mengandungi serat. Serat dalam alfalfa membantu anda lebih lawas (dibantu dengan pengambilan air sekurang2nya 3 liter sehari).


#5 : Mencegah/ merawat arthritis

Pesakit arthritis biasanya selalu mengalami kekakuan dan kekejangan pada sendi2 seperti pada pergelangan kaki, lutut dan pergelangan tangan terutamanya pada waktu bangun pagi. Kadang2 juga apabila terlalu lama kaki berada dalam keadaan statik seperti ketika menaiki kenderaan dalam tempoh masa yang lama pesakit akan merasa sakit untuk mula menggerakkan kaki mereka. 

Pengalaman sendiri:
Saya sendiri biasa mengalami keadaan ini beberapa tahun yang lalu walaupun ketika itu ujian darah Rheumatoid factor tidak menunjukkan keputusan positif. Namun, setelah mengamalkan alfalfa complex shaklee (ambil untuk membantu penyusuan pada mulanya) saya dapati kekakuan yang selalu dialami tu dah beransur2 hilang. Kalau tak setiap kali bangun pagi akan sengal2 tumit..kaki macam kebas2 dan kaku je..sakit bila digerakkan.


#6 : Sebagai Milk Booster

Haa...ni yang paling biasa kita dengar kan? Alfalfa sememangnya telah lama digunakan oleh ibu2 Malah saya sendiri mula mengambil Alfalfa Complex sejak menyusukan Aisyah. Ya, memang membantu sebab alfalfa kaya dengan protein dan kalsium. Protein pula sangat diperlukan dalam penghasilan susu. Pengambilan 10 biji Alfalfa Complex menyamai khasiat segelas susu! 

Pengambilan alfalfa secara sederhana adalah selamat dan bernutrisi kepada ibu2 yang menyusu dan juga selamat kepada bayi. Namun, jika anda telah pun berupaya menghasilkan susu yang banyak, anda boleh kurangkan dos pengambilan Alfalfa bagi mengelakkan penghasilan susu yang terlampau banyak (overabundant milk supply). 

Ibu2 yang menyusu dicadangkan mula mengambil alfalfa dalam kuantiti yang sedikit terlebih dahulu. Kemudian beransur-ansur menambah dos alfalfa yang diambil. Jangan tergesa-gesa, lihat dahulu kesannya kepada bayi anda kerana alfalfa akan turut meresap ke dalam susu anda. Pengambilan alfalfa terlalu banyak boleh menyebabkan masalah cirit birit kepada bayi anda.

Pengalaman sendiri :
Saya sendiri mula mengambil Alfalfa Complex ketika bayi saya, Aisyah, berusia 4 bulan. Masa tu penghasilan susu agak merudum kerana kesibukan bekerja ditambah pula memasuki bulan Ramadhan. Kurang minum air memang akan menyebabkan penghasilan susu sedikit terjejas. Namun, Alhamdulillah saya berjaya juga mengharungi bulan puasa tanpa meninggalkan puasa malah susu untuk Aisyah tetap mencukupi seperti biasa.


Sangat banyak kegunaan Alfalfa si raja herba ini kan? Apa tunggu lagi, dapatkannya segera hari ini untuk membantu menyelesaikan masalah yang telah menghantui anda sekian lama. Lagi cepat anda bertindak, lagi cepat masalah selesai. Penggunaan Alfalfa Complex secara konsisten mampu memberi seribu satu manfaat untuk anda dan insan2 tersayang!

Psst...bulan ni ada promo Alfalfa tau. Beli 3 botol dapat percuma 1 botol.




Nak order dengan saya? Jom! 

Anda inginkan penjimatan extra? Jom daftar keahlian dan anda bakal menikmati penjimatan sebanyak 15% - 25% bagi setiap pembelian. 

Hubungi saya di talian 019-7000 938 (Nadiah)

Nak Kurus? Nak Cantik? Nak Sihat? Nak Bersih? Nak Yang Selamat? Nak Yang Berkesan?
SEMESTINYA SHAKLEE!
NAK SHAKLEE CARILAH SAYA!

Untuk sebarang pertanyaan tentang produk atau ingin menjadi ahli SHAKLEE, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut: 

 ✐ Blog: Super Ummi~Jom Siha
✉ Email: sniar11@gmail.com 
✆ Call/SMS/WhatsApp/Telegram: 019-7000938
➲ COD Area: 
(WEEKDAYS): Area Padang Midin, Pengadang Baru, Bukit Payong, Bukit Sawa, Mydin Mall & Giant Padang Hiliran. 
(WEEKENDS): Gong Datuk, UMT, UNISZA, Manir, Batu Enam
NewerStories OlderStories Home

0 comments:

Post a Comment

Berminat dengan produk shaklee dari Nad? Atau anda perlukan konsultasi? Atau ingin menyatakan pendapat anda? Sila tinggalkan komen di bawah...