My Dream HandPhone

Henfon ni dah ibarat macam nyawa bisnes saya. Kalau tiada, macam mana customer nak hubungi. Tutup kedai la jadinya.

Memilih henfon yang memenuhi keperluan bisnes sangat penting. Setakat ni henfon saya masih belum dapat mempunyai ciri2 yang diperlukan. Pakai Samsung Ace murah2 aje. Hihi. Tapi bisnes tetap boleh jalan juga sebab yang lebih kuatnya adalah tekad..bukan gadjet semata2..gittew.

Walau bagaimanapun..jauh di sudut hati tetap juga berangan nak henfon yang lagi best. Hihi. Manusia..😂😂

Smartphone pertama saya..Samsung Ace kot nama dia. Ia adalah hadiah dari encik suami masa baru2 kenal dulu. Dia buat suprise lagi tu..chewwahh. Hehe.. Bagi orang yang belum pernah pegang smartphone dah ok sangat tu..pasal saya kedekut sangat nak keluar duit beli smartphone..haha!

Sempat pakai dua tahun, henfon tu bermasalah sket sebab asyik jatuh kot. Masa tu juga belum lagi start biz shaklee ni.

Maka, belilah yang kedua iaitu Asus Zenphone6. Maybe cara handling saya tak bagus kot. Built in battery sampai kembang. Masa ni dah start berjinak2 nak biz shaklee. Kamera dia cantik..tak perlu guna apps 360 pun. Tapi jodoh tak lama.. Bateri kembang sampai terkopak skrin. Last2 mati.

So pastu kembali kepada Samsung. Prime Ace ke apa dah nama. Yang saya pakai sekarang ni. Tak pandai sangat saya ni bab2 henfon. Asal boleh guna jalann. So far, dalam keadaan retak2 skrin pun masih lagi henfon ni berguna. Tapi sebab memori full sangat..tak dapat dah install apps untuk edit2 gambar ke ape..sedihhh.

Kesnya..mula2 dulu dapat. Tapi pastu bila kawan2 shaklee duk citer pasal snapseed tu..konon nak try la install jugak. So uninstall la photo grid. Sekali tu..aih..dua2 tak dapat pulak. Ibaratnya..dengar guruh di langit, air ditempayan dicurahkan. 😅😅😅😅. Haru bangett.

So sekarang ni saya go on je dulu..belajar bersyukur dengan henfon saya ni. Dalam masa sama syukur jugak tak pegi uninstall blogger. At least dapat lagi update blog via henfon. Fuh!

Jika berpeluang, duk la berangab jugakan..saya inginkan henfon yang lebih besar kapasiti memorinya untuk membolehkan saya install semua apps yang diperlukan seperti :
🍀snapseed, picsart: apa2 apps untuk buat poster
🍀buffer: setup post entri ketika sibuk
🍀email, gmail: ni memang wajib supaya senang berhubung
🍀facebook, instagram: follow up dan update kedai online saya
🍀blogger, blogger manager ke ape tah: untuk update blog melalui henfon
🍀whatsapp, telegram: berhubung dengan pelanggan.

Henfon tu juga mesti tahan lasak. Pasal anak2 kan suka je main rebut2 dengan Ummi..tahap jatuh berjuta kali pun still ok lagi. Samsung la kot ek.

Ada banyak lagi apps yang belum saya terokai. Henfon sekarang memang masih terhad untuk semua tu. Huhu..

Tapi..itu semua bukanlah penghalang untuk saya teruskan bisnes.

Manfaatkan apa yang ada hingga maksimum sambil2 mengumpul duit untuk beli henfon idaman.

Doakan saya ye..

Dan jangan lupa..belilah shaklee dengan saya..barulah lebih cepat saya capai target beli henfon idaman tu..hahaha 😂😂😂

#pengedarshakleeterengganu
#tsunamishaklee
#liveamazing
#tim6awesome
#greatsid

NewerStories OlderStories Home

0 comments:

Post a Comment

Berminat dengan produk shaklee dari Nad? Atau anda perlukan konsultasi? Atau ingin menyatakan pendapat anda? Sila tinggalkan komen di bawah...